Medisch jargon, oorzaak van angst en onbegrip voor de patiënten

20/02/18 om 01:30 - Bijgewerkt om 09:08

Leren luisteren naar de patiënten, in dialoog treden met de patiënten, eenvoudige woorden gebruiken, dat kan je allemaal leren. Volgens een recent Brits onderzoek heeft het medisch korps er alle belang bij zijn woordenschat aan te passen en het jargon te laten vallen. Medisch jargon vertroebelt de communicatie en de patiënten steken er maar weinig van op over hun gezondheidstoestand en behandeling.

...

Verder lezen?

Registreer u om toegang te krijgen tot de inhoud van deze website.* Lees bovendien elke maand 4 gratis artikels uit de Apotheker

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd * de Apotheker is een medisch vakblad. De Belgische wetgeving zegt dat alleen zorgverleners met een Rizivnummer deze mogen raadplegen. Dat geldt ook voor deze site.
of

ClubVIP-leden hebben onbeperkt toegang tot alle artikels van de Apotheker

Ik wil lid worden Ik ben al lid