...

Om de vijf jaar maakt het CIB een doorlichting van de bestaande magazines voor apothekers, zowel Nederlands- als Franstalig. Daarin wordt gepeild of de apothekers de magazines kennen, of ze die ook lezen en hoe lang. Tegelijkertijd vragen de onderzoekers ook om een appreciatie uit te spreken. De resultaten van 2014 zijn bijzonder positief voor 'de Apotheker'/'le Pharmacien'. Ruim 94% van de apothekers neemt het magazine telkens weer door, wat betekent dat de naamsbekendheid van ons magazine ontzettend groot is. Dat is bovendien 7% meer dan in 2009, toen we nog werden 'voorbijgestoken' door de twee bladen die verbonden zijn met de apothekersbond. Slechts 2% van de apothekers leest nooit 'de Apotheker'/'le Pharmacien'. Wie 'de Apotheker'/'le Pharmacien' leest, neemt daar ook zijn tijd voor. We zien dat de apothekers gemiddeld 11,9 minuten aan het lezen zijn, dat is bijna twee minuten langer dan in 2009. Als de lezer het blad moet evalueren, dan krijgt 'de Apotheker'/'le Pharmacien' - bij de onafhankelijke bladen - de hoogste score.Vorige maand nog kwam ActuaMedica, de uitgever van 'de Apotheker'/'le Pharmacien', voor 100% in handen van Roularta. De resultaten van het CIB zijn dan ook het bewijs dat Roularta daarmee een goede keuze heeft gemaakt.