...

Het idee kwam van de op één na grootste farmacieketen in Zweden, Apotek Hjärtat, die ruim 260 apotheken telt. Met de slogan 'de naakte waarheid over de huid' wil de keten de aandacht van de consument trekken. Hij moet door de campagne overtuigd worden om advies te gaan vragen bij zijn apotheker, ook over het gebruik van huidproducten. "Wij hebben geen verborgen agenda als wij onze klanten informeren over wat voor hen het beste product is", argumenteert de woordvoerder van Apotek Hjärtat. "Dit is de manier waarop wij werken: eerst goed luisteren naar de patiënt en daarna advies verlenen." De keten vroeg een professioneel fotoagentschap om zes apothekers voor de campagne te selecteren: vijf vrouwen en één man. Voor de keten was de respons van de apothekers zelf alvast een opsteker: onmiddelijk bleken maar liefst 50 apothekers er geen graten in te zien om in hun blootje voor heel Zweden hun opwachting te maken. Dat maar één man op de affiches staat, is gewoon een afspiegeling van de realiteit. In Zweden is het beroep zo vervrouwelijkt dat 9 op de 10 apothekers vrouwen zijn.